× تماس با ما
1 0 نظرات 362 بازدید
تاریخ انتشار 12 روز پیش

چگونه بایدن در زیرساخت ها میتواند موفق شود، در جایی که ترامپ موفق نبود

چگونه بایدن در زیرساخت ها میتواند موفق شود، در جایی که ترامپ موفق نبود

چگونه بايدن در زيرساخت ها ميتواند موفق شود، در جايي که ترامپ موفق نبود

 

"از زبان خبرنگار کاخ سفيد در دوران ترامپ"

از ژانويه 2017 ، من 15 ماه را در کاخ سفيد ترامپ گذراندم و با صدها فرماندار ، شهردار ، مديران شهرستان و اعضاي کنگره کار کردم ، همه آنها مشتاق بودند که سياست هاي معقولي براي بهبود زيرساخت هاي کشور ما ارائه دهند.

اما برنامه دولت به دليل چندين گام غلط دچار نقص شد. اکنون ، همانطور که رئيس جمهور جو بايدن تلاش خود را براي اصلاحات گسترده در زيرساخت انجام مي دهد ، تيم او به خوبي مي فهمد که چه اشتباهي براي کاخ سفيد قبلي رخ داده است.

در يک کاخ سفيد پر از بانکداران و سرمايه گذاران ، استراتژي زيرساخت اوليه دولت ترامپ کاملاً واضح به نظر مي رسيد: تهيه ليست بهترين پروژه ها ، وام گرفتن پول با نرخ خزانه داري و سرمايه گذاري مستقيم پروژه هاي مبتني بر بازگشت سرمايه.

با اين حال ، پيشنهاد دهندگان اين روش با رابطه بين زيرساخت هاي ايالات متحده و دولت فدرال آشنا نبودند ، با اين فرض که دولت مالک آن زيرساخت ها است. برعکس ، اداره تحليل اقتصادي تخمين مي زند که دولت فدرال تنها حدود 6? از زيرساخت هاي حمل و نقل و آب کشور را در اختيار داشته باشد. دولت فدرال به جاي مالک بودن ، يک کمک کننده مالي است (حدود 25? از بودجه زيرساخت ها را در سراسر کشور تأمين مي کند) و تنظيم کننده (در درجه اول قوانين زيست محيطي و ايمني) است. استراتژي دولت ترامپ با اين فرض غلط آغاز شد که دولت فدرال تصميمات مربوط به انتخاب پروژه و خريد را اتخاذ مي کند. ولي اين طور نيست آن تصميمات در سطح ايالت و محلي گرفته مي شود.

1.اولين اقدام نادرست زماني اتفاق افتاد که ما رويکردي را انتخاب کرديم - شبيه روش پيشنهادي دولت بايدن - براي ايجاد زيرساخت از پايين به بالا.

 يک گروه دو طرفه از شهرداران و فرمانداران داوطلب حمايت از دو اصل اصلي شدند:

استفاده از بودجه فدرال براي ايجاد انگيزه در افزايش هزينه هاي زيرساخت ها و ساده سازي فرآيند مجوزهاي فدرال. اين امر باعث شد تا گفتگوي سياست بتواند نيازهاي رهبراني را که واقعاً تصميم مي گيرند چه چيزي و چگونه ساخته شود ، متمرکز کند. با اين حال ، اين ائتلاف چندوجهي به رهبري ترامپ با اعلاميه هاي بحث برانگيز جنجالي در مورد روابط نژادي و مهاجرت ، از بيانيه هاي متعدد زيرساخت پيروي کرد و بسياري از مقامات محلي را از خود دور کرد.

2. يک اشتباه ديگر تئوري بودن طرح بود.

در حالي که کمي بالاتر از آن ، نماينده مجلس کميته حمل و نقل و امور زيربنايي Peter DeFazio (D-Ore.) در تشبيه اين طرح به يک محصول "اتاق فکر" کاملاً نادرست نبود. ما صدها ايده از رهبران ايالتي و محلي ، کارمندان شغلي در آژانس هاي کابينه شرکت کننده و کپيتول هيل جمع آوري کرديم. سپس اين ايده ها را بر اساس کارآيي آنها در بهبود زيرساخت هاي کشور ، به ده ها مورد پيشنهاد داديم. نتيجه يک سند سياست گذاري دقيق ، اما تئوري بود. با اين حال ، ما اين تغييرات را به پيشرفت در زندگي روزمره آمريکايي هاي معمولي و از دست دادن فرصت ملموس کردن سياست زيرساخت ها متصل نکرديم.

شکي نيست که رسانه ها و مردم خواستار يک سياست ملموس هستند. برنامه Gateway اين نکته را برجسته مي کند.

برنامه Gateway که "مهمترين پروژه زيرساختي کشور امريکا" لقب گرفته است ، يک پروژه راه آهن مسافربري 10 مايل 10 ميليارد دلاري است که بين نيوآرک ، نيويورک و ايستگاه پن در نيويورک اجرا مي شود. رسانه ها بر روي اين يک پروژه تأکيد کردند ، که  اگرچه مهم است ، اما مشکل ملي ما را حل نمي کند. با نگاهي اجمالي ، ما بايد با تشريح بهتر چگونگي تبديل برنامه خود به مزاياي خاص براي خانوارها و جوامع ، به اين گرسنگي براي نتايج ملموس مي پرداختيم.

 براي مثال ، با ارائه اعداد و ارقام عمومي در مورد چگونگي بهبود اوقات رفت و آمد ، پر کردن چاله هاي آزار دهنده خيابان ها و ترميم سيستم هاي آب آشاميدني در سراسر کشور. چالش دولت بايدن اين است که برنامه زيرساختي خود را ملموس نگه دارند ، اما در پروژه هاي خاص گم نشوند و نتوانند نقش فدرال را در زيرساخت ها اصلاح کنند ، که هنوز هم عمدتا به دهه 1950 برمي گردد.

حمايت از يک تريليون يا 2 تريليون دلار هزينه جديد بدون بررسي دقيق نحوه استفاده از اين سرمايه گذاري ها و نقش دولت فدرال احتمالاً منجر به طرح زيرساخت ديگري مي شود که نتواند پشتيباني لازم براي تصويب کنگره را بدست آورد و سنت نامزدهاي رياست جمهوري آينده با آرزوي وعده راه حل هاي تريليون دلاري براي مشکلات زيرساختي کشور ادامه خواهد يافت.
دولت بايدن از استعداد مناسب و حمايت عمومي براي ايجاد يک راه حل معقول و منطقي براي مشکلات زيرساختي کشوربرخوردار است. بررسي اينکه کجا تلاشهاي قبلي متوقف شده اند مکان خوبي براي شروع است. چنين انعکاسي اميدوار است بخشي از استراتژي باشد که منجر به زيرساخت هاي بهتري مي شود و به دولت هاي آينده امکان مي‌دهد انرژي خود را بر روي ساير مسائل متمرکز کنند.

بابک معيني فر

منبع خبر:
 -brookings.edu/blog/the-avenue/2021/02/17/how-biden-can

/succeed-on-infrastructure-where-trump-did-not
 

لینک کوتاه پست:
https://masaf.ir/najva/post/61339
0 نظر
دسته بندی