× تماس با ما
0 0 نظرات 167 بازدید
تاریخ انتشار 17 - 1398/06/27

ابن قتیبة (عالم بزرگ مخالفین شیعه) : بسیاری از محدثین و علما عامدانه فضائل علی بن ابی طالب را نقل نکرده اند و خون امام حسین را حلال دانسته اند!

ابن قتیبة (عالم بزرگ مخالفین شیعه) : بسیاری از محدثین و علما عامدانه فضائل علی بن ابی طالب را نقل نکرده اند و خون امام حسین را حلال دانسته اند!

ابن قتيبة (عالم بزرگ مخالفين شيعه) : بسياري از محدثين و علما عامدانه فضائل علي بن ابي طالب را نقل نکرده اند و خون امام حسين را حلال دانسته اند!

ابن قتيبه ي دينوري مي نويسد:

بسياري از محدثين از نقل فضائل علي بن ابي طالب کرم الله وجهه و يا اظهار آن چه که در حق او واجب است خودداري کرده اند در حالي که تمام اين احاديث مخارج و طرق صحيح دارند و فرزند علي بن ابي طالب، حسين بن علي، را به دليل کلام پيامبر که فرموده اند : «هرکس بر امتم خروج کند در حالي که امت متفق و يکپارچه و متحد است ،هرکس که باشد او را بکشيد» خارجي و از بين برنده ي وحدت و يکپارچگي مسلمانان و حلال الدم دانسته اند و علي بن ابي طالب و اهل شورا را در فضيلت مساوي مي دانند به اين دليل که معتقدند اگر عمر قائل به افضليت علي بن ابي طالب مي بود وي را بر آنان در شورا مقدم مي کرد و آن شورا را بين آن ها تشکيل نمي داد و اين محدثين نسبت به کساني که علي بن ابي طالب و يا يکي از فضائل او را نقل کرده بي اعتنايي کرده اند تا جايي که بسياري از محدثين از اين که فضائل علي بن ابي طالب را نقل کنند خودداري کرده اند و به جمع فضائل عمرو بن العاص و معاويه پرداخته اند و گويي منظورشان (از نقل اين احاديث) خود عمرو بن العاص و معاويه نبوده است بلکه منظورشان علي بن ابي طالب بوده است.(يعني به منظور تضعيف جايگاه امير المؤمنين اين کار را کرده اند) بنابراين اگر کسي بگويد برادر رسول الله (ص) علي است و پدر دو نوه ي رسول الله ،حسن و حسين، علي است و اصحاب کساء علي و فاطمه و حسن و حسين هستند، چهره شان درهم مي شود و حالت چشمانشان (از شدت ناراحتي و عصبانيت) تغيير مي کند و بغض و کينه ها در دلشان پديد مي آيد و اگر کسي اين قول پيامبر (ص) که فرمودند : « من کنت مولاه فعلي مولاه» و « أنت مني بمنزلة هارون من موسى» و مانند آن را نقل کند براي اين احاديث اشکالاتي مي تراشند تا ارزش آن را به دليل بغض و کينه شان نسبت به شيعيان و الزامي براي علي بن ابي طالب به سبب شيعيان که در حقيقت موجب الزام او نيست پايين بياورند و اين عين جهل است.

 

الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم بن قتيبة (المتوفى 276 هـ)، الاختلاف في اللفظ والرد على الجهمية والمشبهة،صص 54 - 56، المحقق: عمر بن محمود أبو عمر، الناشر: دار الراية، الطبعة: الأولى 1412 هـ - 1991 م.

لینک کوتاه پست:
https://masaf.ir/masafofogh/post/33118
0 نظر
دسته بندی