× تماس با ما
1 0 نظرات 231 بازدید
تاریخ انتشار 08 - 1399/09/24

احمدعلی راغب طلایه‌دار موسیقی انقلاب بود/ در فراغ موسپیدِ روسپید

احمدعلی راغب طلایه‌دار موسیقی انقلاب بود/ در فراغ موسپیدِ روسپید

 

مرکز موسيقي حوزه هنري انقلاب اسلامي با انتشار پيامي درگذشت احمدعلي راغب آهنگساز و نوازنده انقلابي را تسليت گفت.

 

متن اين پيام به شرح زير است:

«هنر ايران‌زمين در سوگ يکي از شايسته‌ترين فرزندان خود نشسته است؛ اگرچه هنر و هنرمند را مرگ و پاياني نيست. مرحوم استاد احمدعلي راغب، موسپيدِ روسپيدِ هنر انقلاب اسلامي، پنج دهه از عمر شريف و با برکتش را وقف اعتلاي موسيقي ايران و حفظ ارزش‌هاي آن کرد.

در روزگارهاي سخت، او و رفقاي هم‌درد و همراهش، موسيقي اصيل ايران را در مسير اصيل ارزش‌هاي انساني و الهي حفظ کردند و سامان دادند. بسياري از سرودها و موسيقي‌هاي تاريخ‌ساز انقلاب اسلامي، حاصل ذوق و سلوک اين موسيقي‌دان مجاهد و خستگي‌ناپذير است؛ هنرمندي که هيچ‌گاه آلوده به عوارض متداول عالم هنر نشد.

استاد راغب بار ديگر ثابت کرد که موسيقي، پيوند و خويشاوندي کتمان‌ناپذيري با معنويت، حماسه و حقيقت دارد. بي‌شک مسيري که راغب‌هاي هنر ايران پيموده‌اند، بدون سلوک شخصي و اجتماعي امکان‌پذير نبوده است؛ و چه کمياب‌ند محرمان عالم سلوک در هنر روزگار ما.

نهضت موسيقي حماسي و معنوي انقلاب اسلامي، ميراث استاد راغب و هم‌قطاران و شاگردان اوست. راغب را مي‌توان طلايه‌دار موسيقي انقلاب اسلامي دانست؛ هرچند به‌جد از اين عناوين و تعاريف گريزان بود.

موسيقي‌هاي راغب و صدالبته شعرهايي که غالباً از زنده‌ياد سبزواري بود، نقش مهم هنر در شوق‌آفريني و تحولات مثبت اجتماعي را اثبات کرد. باشد که اين مسير پرافتخار و الهي را شاگردان آن بزرگ و ديگر اهالي هنر انقلاب اسلامي، بي‌امان و پرشتاب دنبال کنند.

درگذشت استاد احمدعلي راغب را به خانواد? محترم ايشان، رهبر معظم انقلاب و هم? دوستداران آن عزيز تسليت عرض مي‌کنيم. اميدواريم خداوند ما را در ادام? راه آن بزرگ، توفيق و مدد رساند.»

همچنين محمدمهدي دادمان، رئيس حوزه هنري انقلاب اسلامي در بخشي از پست اينستاگرامي خود که به همين مناسبت منتشر نموده، آورده است: «… مرحوم استاد احمدعلي راغب هنرمندي بود که هم? دردها، شادي‌ها، اميدها و انديشه‌هاي مردمش را عاشقانه در بر گرفته و به زبان موسيقي روايت مي‌کرد.

چه آنجا که مرگ بر آمريکا و نيرنگش را نواخته بود و چه آنجا که در سوگ آن «مجاهد، شهيد مطهر» مرثيه را با لحني حماسي ترکيب کرده بود و چه آنجا که «خجستگي روز پيروزي» از طنين نواهايش بيرون ريخته بود و همين مسير در تمام هزار آهنگش بود ….»

لینک کوتاه پست:
https://masaf.ir/masafmusic/post/60549
0 نظر
دسته بندی