
گوگل در روز 12 سپتامبر اعلام کرد که ميخواهد در نتايج جستوجوهاي خود، بر #خبرنگاري «اصيل» تاکيد کند.
به گزارش ماهنامه پيوست اين شرکت براي اين هدف، دستورالعملهاي جديد خود را بين ده هزار نيروي انساني توزيع کرده تا بازخورد خود را براي آموزش الگوريتم گوگل ارائه دهند.
اين مساله، اعتراض برخي را هم برانگيخته است؛ زيرا هيچکس نميداند اين تغييرات دقيقا چه خواهد بود. تاکنون، برخي تغييرات اعمال شده از سوي گوگل جزيي بودهاند، اما برخي ديگر آنقدر بزرگ بودهاند که مدلهاي تجاري صدها وبسايت را به طور بنيادين تغيير دادهاند.
بر اساس اين تغييراتي که گوگل در نظر دارد در الگوريتم جستوجوي خود ايجاد کند، قابليت ديدن مقالههايي که به نظر گوگل «روايتي اصلي» هستند، افزايش خواهد يافت.
گوگل در همين زمينه و در پست وبلاگ خود گفته است که «هيچ تعريف يا استاندارد مطلقي در مورد #خبر_نويسي و #گزارشگري وجود ندارد» و بايد براي فهم چرخه حيات يک داستان يا خبر يا روايت هميشه تلاش کرد